torsdag den 11. august 2011

Poetisk scoop fra krigszonen

Eller.. Det der med krigszonen er vist ved at være blæst over. Heldigvis. I London, ikke. Men det har været ret skidt. Det vender vi tilbage til. 


Jeg skulle til digtoplæsning. Noget open mic værk inde omkring Covent Garden. Det viste sig så ikke at finde sted, men der var en herre på nogen-og-fyrre, som var kommet for at læse op, og så kunne han da læse op for mig. Han købte mig en kop te (på grænsen til prostitution, siger du? ssch), og vi satte os. Han læste et digt, han havde skrevet for tre uger siden. Som forudsagde de her riots. Profetisk poesi, oh yeah. 


Og han ville have mig til at lægge det på internettet. Han kunne ikke finde ud af at bruge en computer, sagde han. Til gengæld viste han mig et brev han havde modtaget fra News of the World. Som havde købt hans navn og adresse af Scotland Yard. 


Såå øøøhm. Krigsprofesipoesi. Stay tuned. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar